czwartek, 3 stycznia 2008

O KŁOS-ie



Witam wszystkich.


Chciałam podzielić się z wami krótką wiadomością, którą znalazłam w pewnym specjalistycznym magazynie. Być może jestem monotematyczna, bo zwykle rozprawiam o osobach dotkniętych chorobą psychiczną. Proszę mi wybaczyć. Jest mi to z pewnego względu bardzo bliskie. Dlatego kiedy znajduję jakieś światełko, nadzieję dla osób niepełnosprawnych, możliwość wyjścia i ichintegrację ze społeczeństwem bardzo mnie to cieszy. Jest to znak, że rzeczywiście wiele się dla nich robi. Wiele... ciągle jednak jest to kropla w morzu na warunki polskie.

KŁOS, firma społeczna, projekt, inaczej Koalicja Łamania Oporów Społecznych istnieje już od kilku lat. Jako firma-hotel działa od roku. Zdobywają tu doświadczenie beneficjenci projektu, a są nimi osoby długotrwale bezrobotne i te z nabytą chorobą psychiczną. Pracują jako kelnerzy, pokojówki, recepcjonistki, pracownicy gospodarczy, ogrodnicy. Dzięki temu projektowi mają szansę na zaistnienie w życiu społeczeństwa. Na pewno nie jest to dla nich łatwe. Pracodawcy są w stanie zaoferować im pomoc. Zresztą praca w hotelu może stanowić dla nich tylko czas przejściowy, by później szukać pracy na wolnym rynku. To jest zresztą celem samym w sobie w socjoterapii ludzi chorych psychicznie. Do tego zostaną świetnie przeszkoleni od nauki psychologiczno-marketingowej poprzez strategię osiągania celów na rynku aż do umiejętności komunikowania się nie zapominając o kursie komputerowym i języku angielskim.


Źródlo: www.klos.tpn.org.pl

Brak komentarzy: